Chatbot- Klíčový nástroj vaší digitální strategie.

Evoluce umělé inteligence je v plném proudu a už teď je jasné, že tato technologie bude dominovat ve všech odvětvích včetně digitálního marketingu.

Počet uživatelů využívajících aplikace jako WhatsApp, Slack, Telegram nebo Skype je nadále na prudkém vzestupu- například takový Facebook Messenger má až 1.2 miliardy uživatelů měsíčně. Po chatbotech, kteří se právě nejčastěji objevují na těchto platformách, proto kontinuálně stoupá poptávka.

Pojďme se tedy podívat na důvody, proč je tento nástroj tak populární a proč má smysl dát mu prostor ve vaši digitální strategii.

Co je to chatbot a co všechno dokáže?

Chatbot je software poháněný umělou inteligencí, který slouží na automatizovanou komunikaci s uživateli. Chatboti jsou intuitivní, sympatičtí a výborně zvládají formální komunikaci se zákazníkem. Zákazník nemusí čekat na spojení s operátorem, zdlouhavě vyhledávat odpovědi na webových stránkách nebo vyplňovat kontaktní formuláře.

Dá se jednoduše naprogramovat tak aby odpovídal na často kladené dotazy, sledoval stav objednávky a poskytoval zákaznickou podporu – to všechno bez nutnosti zapojit kohokoliv z vašeho týmu.

Umělá inteligence v chatbotech má taky schopnost učit se, takže čím víc se zákazníci ptají a čím komplikovanější otázky kladou, tím sofistikovanější se chatbot stává.

Proč mu dát prostor

  • Zlepšuje zákaznickou zkušenost

Je schopný rychle komunikovat s velikým množstvím zákazníků najednou a dokáže výrazně zvýšit zapojení uživatelů bez obětování kvality zákaznického servisu a zákaznické podpory. Tenhle servis je dostupný 24/7 a zásadně redukuje čas, který zákazník nad svým dotazem stráví.

  • Buduje značku a také vztah se zákazníkem

Dokáže promovat značku pomocí interakce se zákazníky, nejen na úrovni špičkového zákaznického servisu ale také personalizací a efektivitou. Může také nabízet různé akční nabídky, slevy, nebo jiné výhody, a tím nadále zvyšovat zapojení a budovat vztah se zákazníky.

  • Je efektivní

Zatím co lidský protějšek chatbota je schopný udržovat kolem tří konverzací najednou, chatbot má v tomhle ohledu prakticky neomezenou kapacitu. Zvyšuje objem konverzace se zákazníky a potenciálními zákazníky bez zvýšené zátěže na marketingový tým. Tím, že je automatizovaná podstatná část marketingového procesu, může váš tým pracovat na důležitějších projektech.

Náklady na spuštění a údržbu chatbota, které jsou minimální v kontextu toho kolik práce je schopný odvést a jaký dosah má, představují také obrovskou výhodu.

  • Sbírá data a nové kontakty

Chatbot může být naprogramovaný tak aby sbíral data, nebo sledoval vzorce chování.  Na základě získaných dat je možné upravovat obsah sdílený se zákazníky, posílat nabídky, vylepšovat chatbota nebo nastavovat budoucí kampaně. Slouží skvěle taky na sběr kontaktních údajů potenciálních zákazníku skrz různé soutěže, pobídky nebo například dotazníky.

Když si to tedy shrneme – Jaké jsou výhody chatbota a co dokáže udělat pro vaší digitální strategii?

  • Je dostupný 24 hodin 7 dní v týdnu.
  • Šetří čas vám i vaším zákazníkům.
  • Je rychlý a agilní.
  • Náklady na chatbota jsou velice nízké s ohledem na výhody, které nabízí.
  • Dá se naprogramovat na sběr a analýzu dat.
  • Slouží jako ambasador značky.

Zákazníci vždy touží po skvělé zkušenosti, jak při návštěvě vašich stránek, nebo interakcí s vaším brandem tak při nákupu a následné zákaznické péči. Chatbot dokáže nabídnout řešení v budování vztahu s existující klientelou a vytvořit most mezi vaší značkou a potenciálním zákazníkem.

Jestli pořád váháte, zda se vyplatí chatbota vyzkoušet, snad vám naše shrnutí dokázalo, že prakticky neexistuje důvod proč tak neudělat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *