Změny v Messengeru platné od 15. ledna 2020

Facebook vydal nové podmínky pro používání Messengeru které nabudou platnost 15. ledna 2020. Na co se připravit a co do té doby vyřešit?

Zmizí možnost zasílat zprávy mimo 24 hodinové okno

Standardní zprávy bude od 15. ledna možné zasílat pouze v rámci 24 hodinového okna, již ne mimo něj. V těchto zprávách je možné zasílat obchodní sdělení. Standardní zprávy je možné zasílat pokud:

  • Uživatel napíše zprávu stránce na Facebooku
  • Uživatel klikne na CTA tlačítko Get Started v Messengeru
  • Uživatel klikne na Click-to-Messenger reklamu na Facebooku
  • Uživatel začne konverzaci přes plugin Send to Messenger nebo Checkbox
  • Uživatel se dostane do Messengeru přes m.me odkaz
  • Uživatel okomentuje příspěvek na FB stránce
  • Uživatel zareaguje na zprávu

Pokud zrovna nesplňujete tuto podmínku a chcete rozeslat zprávu, máte 3 možnosti.

1. Subscription

Stránky, které jsou registrované jako zpravodajské stránky mohou rozesílat zprávy bez obchodního sdělení. Facebook subscription zprávy dovoluje pouze pro zpravodajské weby/novinky.

2. Sponzorované zprávy

Sponzorované zprávy se mohou rozesílat mimo 24 hodinové okno a mohou obsahovat obchodní sdělení. Sponzorované zprávy jsou označené jako „Sponzored“ a musí splňovat zásady Facebooku pro reklamu.

Pokud nechcete rozesílání sponzorovaných zpráv programovat přes Facebook Marketing API, je možné využít Ads Manager – ve správci reklam vytvoříte reklamu stejným způsobem jako tvoříte běžně. Platí se za zobrazení. Můžete cílit na fanoušky vaší stránky nebo vytvořit nový okruh uživatelů.

3. Message tagy

Původních 17 tagů Facebook zredukoval na pouhé 4, které je třeba využít. Tagy umožňují odesílat důležité a personalizované zprávy uživatelům mimo 24 hodinové okno, ovšem nesmí obsahovat obchodní sdělení.

Nové tagy jsou:

  • Confirmed event update – slouží k zasílání upomínek pro události, na které se uživatel registroval (potvrzení účasti, zaplacení lístku, změna času akce). Tento tag lze využít jak pro probíhající tak nadcházející akce.
  • Post purchase update – se využívá k potvrzení objednávky, změny stavu objednávky, zaslání faktury apod.
  • Account update – upozornění uživatele na jednorázovou změnu v účtu nebo aplikaci, kterou používají.
  • Human agent – umožňuje operátorovi odpovědět na jeho zprávu do 7 dnů od přijetí.

Závěrem

Všechny stránky by se měly pokusit získat Subscription pro zpravodajské zprávy, případně bude možné využít Account update tag. Ovšem doba kdy bylo možné zasílat volně obchodní sdělení zřejmě skončí, pokud Facebook bude pečlivě kontrolovat obsah odesílaných zpráv.

Je také vidět tlak na využití sponzorovaných zpráv, za které je ovšem třeba si připlatit.

Nejlepší varianta je mít správně nastavenou multikanálovou komunikaci a nespoléhat se na Messenger jako jediný kanál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *